Życie jest do dupy?

Życie jest do dupy? – Są sytuacje w naszym życiu, które kompletnie są poza naszą kontrolą, ale jest też wiele rzeczy, które możemy zrobić, żeby je ulepszyć.

Ten domorosły miniporadnik poniżej, pomimo swojej szablonowości, ma jednak swoje zalety i warto przemyśleć jakie to nasze życie jest i skorzystać z tych porad, które leżą w naszym kręgu zainteresowań i tego w co wierzymy.

 

 

 

Życie jest do dupy

 

 

 

 

Życie jest do dupy?

12 sposobów na zmianę perspektywy

Czasem jest nam bardzo trudno zobaczyć światło w tunelu. Zmienia nam się perspektywa, pogląd na świat i czujemy, że nasze życie nie ma sensu. Im dłużej jesteśmy w tym stanie, tym trudniej nam z niego wyjść, ale też tym bardziej pragniemy się z tej matni wydostać. Musimy się ratować. Jak to zrobić? W grę wchodzi tylko poważna zmiana perspektywy.

 

1. Pamiętaj, że Twoja obecna sytuacja NIE jest na zawsze

Nic w życiu nie jest na zawsze. W niektórych momentach ta myśl może być dość ponura, ale kiedy zastosujesz ją do złej sytuacji w życiu, do czasu walki lub trudności, może to znacznie ułatwić poradzenie sobie z tym, co się dzieje. I to nie jest tylko coachingowa mantra, to prawda. Pamiętaj więc, że ten rozdział twojego życia dobiegnie końca i możesz przygotować się na coś znacznie lepszego nowego.

 

2. Skup się na tym, co możesz kontrolować

Są pewne rzeczy, których nie możemy kontrolować, nie mamy na nie wpływu. Na przykład, jeśli firma, w której pracujesz, zamknie się i cię zwolni, to jest okropne. Ale kiedy siedzisz i roztrząsasz, zamiast skupiać się na znalezieniu nowej pracy, możesz utknąć w pułapce własnego autorstwa.

 

3. Jasno określ, jakiego życia dla siebie pragniesz

Czego chcesz od swojego życia? Jasno określ swoje intencje i cele na przyszłość. Usiądź i napisz, jaka jest twoja rzeczywistość i czym chcesz, aby była. Bądź rozsądny i ustal realistyczne plany. Teraz przestudiuj różnicę między punktem A a punktem B i napisz kroki potrzebne do osiągnięcia tego celu.

 

4. Podejmij kroki, które zbliżą Cię do założonego celu

Nie oczekuj, że zmienisz się z dnia na dzień i pamiętaj, że kiedy wyznaczasz mini cele, za każdym razem, gdy je osiągniesz, motywujesz się jeszcze bardziej do kolejnego działania. I wszystkie te cele kumulują się w jedną główną nagrodę.

 

5. Nazwij to, co cię motywuje i pamiętaj o tym cały czas

Co Cię napędza i motywuje? Kiedy cała motywacja znika z czystej siły woli, co jest twoim głośnym DLACZEGO to cię napędza? Wyjaśnij, co to jest, a następnie nigdy o tym nie zapominaj.

 

6. Pisz dziennik
Zapisuj notatki, myśli, cele, aspiracje i codzienne wydarzenia w dzienniku lub notatniku. W miarę postępów spójrz wstecz na stare wpisy i porównaj.

 

. Ustaw znaczące afirmacje

Afirmacje są cudowne. Niektóre z nich to:

 

  • „Mam moc, aby stworzyć życie, którego pragnę”
  • „Dzisiaj jest dzień pełen możliwości”
  • „Jestem wystarczająco silny, aby przezwyciężyć wyzwania, które przede mną stoją”

 

Afirmacje działają, ponieważ nasz mózg wierzy w to, co mu mówimy. Kiedy skupiasz się na negatywach, zmienia to twoją perspektywę na negatywną. Zacznij więc zmieniać swoją perspektywę na nowy sposób myślenia właśnie poprzez afirmacje.

 

8. Bądź świadomy siły swojego umysłu

Nasze myśli są potężne. I tak łatwo jest dać się samemu wciągnąć w katastrofę, Nadmierne myślenie, negatywne i samosabotujące myśli – to nasi wrogowie. Bądź więc uważna na swoje myśli. A kiedy zauważysz, że idą w złym kierunku, odrzuć je natychmiast.

 

9. Wyraź wdzięczność

Badania wykazały, że bycie wdzięcznym się nam opłaca. Nie tylko czyni nas szczęśliwszymi i popycha nas w kierunku bardziej pozytywnego nastawienia, praktykowanie wdzięczności może znacznie wzbogacić twoje życie. Zapisz coś, za co jesteś wdzięczna (lub trzy rzeczy, a nawet więcej!) w swoim dzienniku każdego dnia.

 

10. Porzuć mentalność ofiary

Złe rzeczy dzieją się w życiu, a kiedy tak się dzieje, możemy zająć jedną z dwóch pozycji: ocalałego lub ofiary. Uwikłanie się w mentalność ofiary zdarza się najlepszym z nas, ale im dłużej w tym tkwisz, tym trudniej będzie ci wziąć odpowiedzialność za swoje życie i iść naprzód.

 

11. Weź odpowiedzialność za swoje życie

Tak, zdarzają się rzeczy, które są poza naszą kontrolą, ale jednak jesteśmy odpowiedzialni za nasze życie, za nasze porażki i nasze osiągnięcia. Zanim będziesz mogła zmienić swoje życie na lepsze, musisz zdać sobie sprawę, że to życie jest twoje i tylko twoje. Dostajesz jedną szansę.

 

12. Pamiętaj: to nie sytuacje, a sposób, w jaki na nie reagujesz, tworzy twoje życie

Nie możemy kontrolować wszystkiego, co dzieje się w naszym życiu, ale możemy kontrolować, jak reagujemy na te rzeczy. Wraz z wiekiem uczymy się lepiej radzić sobie z trudnymi okolicznościami. Na początku jest trudno i popełniamy błędy, ale później już mamy swój „podręcznik życia” i możemy, zaglądając do niego, powiedzieć: podejdę do tego inaczej, wiem, co zadziała.

 

https://ohme.pl/psychologia/do-dpy-12-sposobow-na-zmiane-perspektywy/


#Psychologia