TP we Wrocławiu nie gra!

TP we Wrocławiu nie gra! – Albo inaczej: jak przekręcić 17 milionów złotych. Rzecz o dramatycznych wynikach frekwencyjnych Teatru Polskiego we Wrocławiu.

Już od dawna, ciągle słyszę od aktorów Teatru Polskiego we Wrocławiu, że bardzo mało grają i bardzo mało w związku z tym zarabiają.
Dlaczego tak się dzieje?
Ano dlatego, że nie dość, że grane spektakle tego teatru są na tak niskim poziomie artystycznym, że nie przyciągają w ogóle widzów, to jeszcze po prostu, dzięki “wybitnej” polityce repertuarowej i organizacyjnej pary niekompetentnych dyrektorów, TP we Wrocławiu nie gra.

 

To prawdziwe załamanie frekwencyjne.

 

Już jakiś czas temu, w artykule na blogu, zwracałem uwagę na to, że ta kuriozalna para dyrektorska, działa tak naprawdę na szkodę własnego teatru.

 

Teraz następna osoba, ma odwagę wystąpić i napisać wprost o patologii, która rządzi tym biednym teatrem.

 

 

 

TP we Wrocławiu nie gra!

 

 

 

 

TP we Wrocławiu nie gra!

Sezon w Teatrze Polskim we Wrocławiu trwał od 15.09.21 do 30.06.22. Według wyliczeń trwał więc 201 dni roboczych.

 

Teatr Polski we Wrocławiu dysponuje trzema scenami, potencjalnie zagrać mógł nie 175, ale 600 przedstawień. Potencjał teatralnych scen wykorzystany był zatem w 29%.

 

Jeżeliby spojrzeć na frekwencję, to wynik będzie jeszcze bardziej dramatyczny.

 

Duża scena to 510 miejsc, Kameralna 264, Na Świebodzkim ok.126. Razem 900 miejsc. Potencjalnie na trzech widowniach w sezonie mogło zasiąść 201×900, 180 900 widzów.  Zasiadło 31 558 (sic).

 

Oznacza to, że  frekwencja w Teatrze Polskim we Wrocławiu,  w sezonie 2021/2022 osiągnęła poziom 17,4%.

 

Nie znam dokładnie wielkości budżetu Teatru Polskiego we Wrocławiu w minionym sezonie, ale szacuję się go na poziomie 17 mln złotych. Co to oznacza? Że pozyskanie 1% widowni kosztowało okrągły milion złotych. I to jeszcze przed inflacją.

 

Imponujący wynik, prawda? Dyrekcja też jest zadowolona!!!

 

Piotr Purzyński

 

PS.
Wszystkich, którzy mogą podsumować sezon teatralny w swoich miastach, namawiam do działania.

Grafikę przygotował Dział Marketingu Teatru Polskiego we Wrocławiu.

 

https://www.teatrpolski.wroc.pl/podsumowanie-sezonu-artystycznego-2021-2022/


#TeatrPolskiWeWrocławiu