Tani lans

Tani lans – Coraz bardziej zanikają obecnie wartości którymi powinniśmy się kierować, a zamiast nich w modzie są gołe dupy i klaty.

Sabina Papierkowska, jak zwykle bardzo wnikliwie obserwuje otaczającą nas rzeczywistość i potrafi dobitnie ją zdiagnozować. Tym razem stwierdza, że tani lans zastąpił nam prawdziwe wartości, jakimi są honor, moralność, słowność, lojalność i wierność np.

 

 

 

Tani lans

 

 

 

 

Tani lans

Dziś tani lans przesłonił wszystko. Zanikają wartości którymi powinniśmy się kierować, a zamiast nich w modzie mamy gołe dupy i klaty. Ciężko znaleźć ludzi, z którymi można normalnie rozmawiać i iść wspólnie przez życie. Większość nie walczy o siebie i zamiast wierności oraz odpowiedzialności za słowa, obietnice i czyny mamy wszechobecne kłamstwa, fałsz, obłudę i zdrady.

 

Ludzie przestali patrzeć na to jacy jesteśmy, a liczą się jedynie pieniądze, zajebiste mieszkanie czy auto. Okazuje się, że od Twojego wnętrza i tego jaką jesteś osobą ważniejszy jest goły tyłek lub sześciopak na brzuchu.

 

To jest dramat.

 

https://www.facebook.com/sabina.papierkowska/posts/pfbid0928f2cxaJ2oMdACZiF5
dcSeCXFE8wuZpmyqBsSww2qqHkMStSY9WKUEvQtmxz3bAl

 

 

 

 

Lans w mieście. Próba definicji zjawiska w kontekście miejskiego stylu życia

Zainteresowanie „lansem” spowodowane zostało nadmiernym zdaniem autora używaniem tego słowa w mediach masowych, Internecie, jak i w zasłyszanych na ulicy czy w kręgu znajomych rozmowach. Termin ten jest używany w wielu różnych kontekstach – rozumiany zarówno jako pozytywny, jak i negatywny, w zależności od aktualnego kontekstu użycia. Związany jest on najczęściej z aspektem wizualnym osoby, która się lansuje – dotyczy to zarówno stroju, jak i wielu innych dóbr materialnych czy zachowań.

 

Pomimo powszechności użycia w życiu codziennym, termin „lans” nie został opisany w literaturze socjologicznej.

 

Potoczne oraz słownikowe rozumienie lansu

„Lans” używany jest głównie w języku potocznym w wielu kontekstach: lansujemy się „gdzieś”, lansujemy się „na kogoś”, lansujemy się „czymś”, lansujemy się „przed kimś”. W Internecie znaleźć można wiele przykładów i definicji zjawiska lansu oraz lansowania, których cechą specyficzną jest przede wszystkim porównywanie lub zamienne stosowanie z pojęciem „szpan”.

 

https://www.researchgate.net/publication/303684580_Lans_w_miescie_Proba_definicji
_zjawiska_w_kontekscie_miejskiego_stylu_zycia_w_Miasto_w_oczach_ludziWizualnosc_w
spolczesnej_ikonosfery_miejskiej_red_Kubera_J_Rogowski_L_Lans_in_the_city_An_attemp
t_to_c


#Społeczeństwo