Skandal naprawdę międzynarodowy

Skandal naprawdę międzynarodowy – co wspólnego mają ze sobą happeningi na ASP, a spektakle nowego teatru spółdzielni teatralnej.

Marcin Mochal umieścił u siebie ten wpis, a mi ten wątpliwy skandal i poczynania poniżej opisane, jak ulał pasują do tego, co od dekady spółdzielnia teatralna wyprawia na mapie teatralnej Polski.

Skandal naprawdę międzynarodowy

Skandal naprawdę międzynarodowy

“Grono pedagogiczne przypatrywało się z uznaniem lub pobłażliwym uśmiechem, jak studenci oblewają się farbami, tarzają po ziemi wydając nieartykułowane dźwięki godne psa, któremu ktoś przytrzasnął ogon, albo wożą przed sobą na taczkach przyprawione monstrualne genitalia.

Cholera, poszedłem tam zajmować się rzeźbą, a nie uczestniczyć w terapii zajęciowej dla beznadziejnych świrów.[…]

W ogóle wizje były bardzo modne. Wszystkie rozmowy kręciły się wokół nich, a także wzajemnych zapewnień, jak bardzo sztuka ma pobudzać, szokować i otwierać oczy na współczesne problemy ludzkości. A ja, cholera, chciałem po prostu być dobrym rzeźbiarzem. Gdybym postawił sobie za cel otwieranie oczu, zostałbym pieprzonym okulistą.

Grande finale zdarzyło się pod koniec trzeciego roku. Na specjalne zaproszenie przyjechała do szkoły sławna rzeźbiarka z Japonii. Wystąpiła tylko raz, w jednej z bardzo szacownych galerii. Przyodziana w przepisowe bure szaty, z powagą wysypała na podłogę zawartość dwunastu woreczków. W jednym był piasek, w innym żwir, a w pozostałych zwykła ziemia. I tyle. Cała rzeźba.

Wszyscy rzucili się z zachwytem podziwiać dzieło. Bardzo odkrywcze i bardzo ekologiczne. Sztuka Ziemi. Wtedy spytałem, kto to kurwa posprząta. Skandal był naprawdę międzynarodowy.”

Maja Lidia Kossakowska – “Więzy krwi”.

https://www.facebook.com/marcin.mochal/posts/2078813098839435

Maja Lidia Kossakowska

Maja Lidia Kossakowska, właściwie Maja Lidia Korwin-Kossakowska-Grzędowicz (ur. 27 lutego 1972 w Warszawie) – polska pisarka fantastyki i dziennikarka, z wykształcenia archeolog. Jest nazywana pierwszą damą polskiej fantastyki.

Autorka posługuje się w swojej pracy tylko panieńskim nazwiskiem, bo jak sama powiedziała, nie chce “mieszać i kombinować”. Jej debiut nastąpił przed ślubem, a jej mąż jest również czynnym pisarzem, także tworzącym fantastykę.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Maja_Lidia_Kossakowska


#SpółdzielniaTeatralna