Rozpaczliwy list pracowników Osterwy

Rozpaczliwy list pracowników Osterwy – Otrzymałem niedawno szokujący list od pracowników Teatru Osterwy w Lublinie, który obnaża kulisy afer na pokładzie tej tonącej łajby.

Zdecydowałem się opublikować ten rozpaczliwy list, albowiem jest on moim zdaniem bardzo ważnym głosem w sprawie pana Redbada Klynstry i jego sposobem zarządzania Teatrem Osterwy. Odsłania on kulisy działań dyrektora z punktu widzenia szeregowych pracowników.

 

Ponieważ nie jest to jedyny głos, który otrzymałem w tej sprawie, a wręcz odwrotnie, można powiedzieć, że sprawdziłem to nie w jednym innym, ale w parenastu innych źródłach, postanowiłem, że go opublikuję na blogu.

 

 

 

Rozpaczliwy list pracowników Osterwy

 

 

 

 

Rozpaczliwy list pracowników Osterwy

Na wstępie pozdrawiamy wszystkich z twoich desek teatralnych oraz tych którzy grali na naszym “tonącym okręcie” bardzo się cieszymy się że nie pozostajemy z tym wszystkim sami.

 

Odnotowujesz na blogu wszystko, praktycznie od początku afer jakie powstawały w naszym Teatrze. Cieszymy się, że ktoś w końcu porusza niewygodne problemy dla dyrekcji teatru która mimo ogromnych trudności stara się przedstawić teatr w jak najlepszym świetle.

 

W teatrze kontrole, które były wykazały wiele nieprawidłowości, ale te kontrolę odbywały się tylko na szczeblu kadr (księgowość, dyrekcja) nikt nie przeprowadził szczególnej kontroli na szczeblu technicznym.

 

Wiele osób zostało zwolnionych z pracowni technicznych które są motorem napędzającym pracę całego teatru. W z związku z tym że nie ma pracowni które wykonywały by dekoracje do premier, dyrekcja wynajmuje firmy którym płaci ogromne pieniądze przekraczające kilkukrotnie wynagrodzenie pracowników zatrudnionych na etat. Pracownicy techniczni są zwalniani, (brak pracowni fryzjerskiej, jedna osoba w pracowni plastycznej, stolarskiej i ślusarni co jest absurdem żeby jedna osoba wykonywała taki ogrom pracy) pracownia krawiecka okrojona do minimum, panie sprzątające 3 osoby na cały teatr które również sprzątają hotel teatralny oraz sprzątanie poza siedzibą teatru (wynajmowane sale do prób, spektakli i prywatne lokale teatralne poza siedzibą teatru).

 

Kolejny nie wyjaśniony temat to wynajmowanie sal do prób poza siedzibą teatru. Mimo że jest wiele miejsc do prób  w siedzibie, dyrekcja wynajmuje na siłę sale poza teatrem płacąc krocie, chcąc chyba pokazać, że się dzieje i że coś robią.

 

Wracając do stanowisk technicznych to są likwidowane bo chyba są nie potrzebne według dyrekcji, natomiast jak grzyby po deszczu przyjmowane są kolejne osoby do zarządzania; specjaliści od wszystkiego co nie ma znaczenia większego dla roli sztuki przedstawianej na deskach teatru, Marketing, księgowości, zarządzanie zasobami ludzkimi, specjaliści od fun i żenada srajzingu, oraz sekretariatu, nawet sekretarka ma pomóc do kserowania dokumentów a pomoc do kserowania dokumentów również ma pomoc do podawania papierów. (sic!)

 

Są tworzone sztuczne etaty które nic nie wnoszą do polepszenia funkcjonowania teatru, tylko tworzone są sztuczne etaty do wyprowadzania “legalnego” kapitału pomocniczego.

 

Większość gazet pisze że dyrekcja te wszystkie premie rozdała pracownikom ale to nieprawda, te premie zostały rozdane tylko kilku pracownikom w ogromnych kwotach mi.n. księgowość, pani dyrektor C., kadry oraz kilku dyrektorom którzy byli mieszani na stanowiskach pracując od 3 do 6 miesięcy, a w gazetach piszą że wszystkim dali kasę.

 

Temat tych śniadań dla pracowników to żenada, na tych śniadaniach bywało po 15 osób większość z kadr bo nikt nie miał z techniki czasu chodzić na jakieś sztuczne spędy, a okazuje się że śniadania były oblegane przez cały teatr bo wszyscy byli głodni… żenada kuźwa!

 

Wyjaśnienia dyrektora Dobrodzieja są żenujące.

 

Nas boli to, że wieloletni pracownicy są zwalniani a są przyjmowane tańsze osoby bez doświadczenia którymi łatwo jest manipulować a niestety te osoby muszą zdobyć doświadczenie w dziedzinie teatralnej ponieważ nie ma szkół które uczą i wypuszczają z pełnym rynsztunkiem młodych chętnych do pracy w kulisach teatru.

 

Kolejnym tematem może być wynagrodzenie. Czytając pokontrolne sprawozdanie NIK jest ogromna rozbieżność w podnoszeniu wynagrodzenia między technicznymi a kadrami. Czytając NIK to w ciągu trzech lat wynagrodzenie w kadrach wzrosło o ponad 56% a w zespole technicznym 9%.

 

Codziennie dziękujemy za obfite podwyżki życząc najlepszego naszej dyrekcji.

 

Pracownicy Teatru Osterwy w Lublinie.

 

 

 

 

Polecam także artykuł pt. “Osterwy rozmontowanie”

https://kempinsky.pl/osterwy-rozmontowanie/

 

oraz

 

https://jawnylublin.pl/marszalek-chce-odwolac-dyrektora-teatru-osterwy-za-naruszenie-prawa/


#teatr