Robinson dla wszystkich
Robinson dla wszystkich – Mądre, pięknie zainscenizowane przedstawienie w Teatrze Ateneum ogląda się znakomicie, bez względu na wiek.
Robinson w Katowickim Teatrze Ateneum to nie tylko znakomity teatr dla młodego widza, to świetny i mądry teatr dla każdego.
Robinson dla wszystkich
Robinson dla młodszych i starszych
„Robinson” wg Daniela Defoe w reż. Roberta Drobniucha w Teatrze Ateneum w Katowicach. Pisze Michał Centkowski w „Newsweeku”
Najnowsza premiera Śląskiego Teatru Lalki i Aktora Ateneum to przykład świetnego teatru dla młodego widza. Dobrze zagranego, pięknego plastycznie i takiego, który swoich odbiorców traktuje poważnie.
Oparty na tekście Anny Andraki „Robinson” w reżyserii Roberta Drobniucha to dość luźna, choć bliska duchowi powieści adaptacja dzieła Daniela Defoe. Historia szukającego swojego miejsca w świecie młodego człowieka (w tytułowej roli bardzo dobry Michał Skiba), który w wyniku morskiej katastrofy kilkanaście lat spędza na bezludnej wyspie. Tam dojrzewa, uczy się wielu rzeczy – choćby tego, jak ważny jest dla nas drugi człowiek i jak wiele daje nam natura, którą bezmyślnie eksploatujemy.
Największym atutem katowickiego spektaklu jest warstwa wizualna. Abstrakcyjna, wysmakowana, a zarazem bardzo sugestywna scenografia Katarzyny Proniewskiej-Mazurek, znakomicie oświetlona przez Prota Jarnuszkiewicza, przenosi widzów w odległe światy. Twórcy prostymi środkami budują piękne i przemawiające do wyobraźni obrazy.
Mądre, pięknie zainscenizowane przedstawienie ogląda się znakomicie, bez względu na wiek.
https://e-teatr.pl/-dla-mlodszych-i-starszych-26424
Robinson Crusoe
(w polskich przekładach także: Cruzoe lub Kruzoe) – główny bohater powieści przygodowych Przypadki Robinsona Crusoe oraz Dalsze przygody Robinsona Crusoe angielskiego pisarza Daniela Defoe z 1719 i 1720 roku.
w kulturze
Książka cieszyła się olbrzymią popularnością na całym świecie od roku jej wydania aż do dziś. Postać Robinsona (a także Piętaszka) jest rozpoznawalna i stała się jedną z tzw. ikon kultury. Imię to stało się synonimem rozbitka, a termin „robinsonada” określa opis podróży samotnego człowieka, zdanego na własne siły.
Postać Robinsona w aspekcie ekonomicznym analizował Karol Marks w swym głównym dziele Kapitał i Frédéric Bastiat w Cokolwiek, czyli Robinson chroni swoje miejsce pracy.
Do postaci Robinsona Crusoe nawiązywał przydomek „Robinsonowie warszawscy”, nadany ludziom którzy po kapitulacji powstania warszawskiego zdecydowali się pozostać w mieście i ukrywali się przed Niemcami w jego ruinach.
https://pl.wikipedia.org/wiki/_Crusoe
#teatr