Kto kręci lody na Dramatycznym?!

Kto kręci lody na Dramatycznym?! – Szokujący list, odsłaniający ciemne kulisy konkursu na dyrektora Teatru Dramatycznego.

Po ogłoszeniu, że konkurs na dyrektora Teatru Dramatycznego w Warszawie został nierozstrzygnięty, dostałem list, który odsłania bardzo nieczyste kulisy tego konkursu i wkleja go w o wiele szerszy kontekst, który zaczął się już, kiedy Roman Osadnik odszedł z Teatru Polonia.
Przeczytajcie kto kręci lody na Dramatycznym i nie tylko.

 

Sprawdziłem te porażające informacje w kilku innych źródłach i ponieważ się one potwierdziły, cytuję słowo w słowo:

 

 

 

Kto kręci lody na Dramatycznym

 

 

 

 

Kto kręci lody na Dramatycznym?!

1. Odejście z niejasnych przyczyn ze sprawami finansowymi w tle, Romana Osadnika z Teatru Polonia.

 

2. Jego przystąpienie do konkursu w Teatrze Studio z Agnieszką Glińską.

 

3. W teatrze pojawia się przyjaciółka Osadnika; Aldona Machnowska-Góra, do tej pory pracująca w teatrze WARSawy, jako (chyba) suflerka.

 

4. Rada artystyczna przy Hannie Gronkieiwcz, do której Glińska zostaje zaproszona, próbuje przeciągnąć Glińską na stronę ratusza. Glińska się buntuje, zaczyna się zbieranie na nią haków.

 

5. Zespół i Glińska zaczynają bunt. – Glińska idzie na zwolnienie psychiatryczne, bo wychodzą fakty o lewych fakturach.

 

6. Roman Osadnik daje wywiad Agacie Diduszko-Zyglewskiej. Powstaje artykuł “Jak zostałam wiedźmą” (po anonimowym donosie) zarzucający Glińskiej niepoczytalność.

 

7. Teatr jest w kryzysie, a Glińska na zwolnieniu, więc zostaje zatrudniona Machnowska-Góra, żeby zwolnić zespół Teatru Studio (Osadnik zostaje przedstawiony przez Diduszko jako ofiara).

 

8. Wicedyrektorką artystyczną zostaje Natalia Korczakowska (pionek ratusza).

 

9. Wiceprezydentką miasta zostaje Machnowska–Góra.

 

10. Machnowska-Góra przeprowadza Strzępkę przez konkurs, (który Strzępka “zaskakująco” wygrywa)

 

11. Afery medialne przybierają na sile, wychodzą przemocowe sytuacje, których Strzępka według wielu była przyczyną.

 

12. ”Afera garderobiana” i próba przewrotu Moniki S.

 

13. Odwołanie premiery Heks.

 

14. Ktoś dzwoni do Miasta, Miasto pojawia się w teatrze pół godziny po zerwaniu prób i odwołuje Monikę Strzępkę.

 

15. Monika Strzępka wycofuje się z dymisji i zwalnia kolektyw. Jako samodzielna dyrektorka daje pamiętne oświadczenie.

 

16. Powołanie p.o. dyrektora Teatru Dramatycznego.

 

17. Wygaszanie pomysłu Fundacji Plac Defilad – pomysł na Plac Centralny.

 

18. Budowanie pijaru pod wybory prezydenckie dla RT, – wszystkie części Placu Defilad (przyszłego Placu Centralnego) muszą współpracować.

 

19. Propozycja Jacka Jabrzyka na dyrektora (nic nieznaczącego pionka, bez osiągnięć artystycznych, za to ostro promowanego przez t.zw. Spółdzielnię). Jego program, jakimś cudem jest zadziwiająco spójny z założeniami Placu Centralnego

 

20. Dorota Kowalkowska, Małgorzata Błasińska – zostają w teatrze i kontynuują plan miasta na Teatr Dramatyczny.

 

21. W ogłoszeniu konkursowym (do sprawdzenia w BIP) Teatr ma być wpisany w okalającą go infrastrukturę (współpraca z Muzeum Sztuki Nowoczesnej, którego dyrektorką jest Marta Bartkowska, współpracująca z Romanem Osadnikiem).

 

22. Konkurs zostaje nierozstrzygnięty.

 

Pytanie brzmi: Kim jest Jacek Jabrzyk i o co tak naprawdę chodzi w konkursie na dyrektora Teatru Dramatycznego?

 

Wyciągnijcie wnioski sami.

https://teatrdramatyczny.pl/


#teatr