E-teatr to tak naprawdę B-teatr

E-teatr to tak naprawdę B-teatr – Dlaczego finansowany przez publiczne pieniądze portal e-teatr nie pisze o pewnych teatrach, a inne promuje, jak opętany?

Otóż dlatego, że ten portal, pomimo zmiany na stanowisku dyrektora Instytutu Teatralnego, któremu podlega, nadal jest cieplutką ostoją dla “spółdzielnianych” aparatczyków, zatrudnionych tam jeszcze w czasach Nowaka, albo Buchwald i zamiast, jak ma zapisane w statucie, obowiązkowo informować o całym życiu teatralnym w Polsce, informuje najchętniej o rzeczach WYBRANYCH, które pasują do skrzywionej ideologii jego pracowników.
I tak np. nawet jednym słowem nie napomina się o znakomitej premierze online, która miała miejsce w jednym z największych teatrów w Polsce – w Teatrze Polskim we Wrocławiu, a publikuje jakieś wypociny niegodne nawet wypracowania licealisty z instagramowego konta, ich politycznie poprawnego sprzymierzeńca.
I w ten oto sposób E-teatr to tak naprawdę B-teatr, portal, który zamiast opisywać teatralną rzeczywistość ma chorą ambicję ją kształtować, promując teatr klasy B.

 

 

 

E-teatr to tak naprawdę B-teatr

 

 

 

E-teatr to tak naprawdę B-teatr

OBOWIĄZEK PUBLICZNY

Dużo ostatnio mówi się o obowiązkach i zaufaniu. Jedni mówią o obowiązkach przedsiębiorców, drudzy o zaufaniu do rządu, a jeszcze inni, że publiczne pieniądze wydawane są źle, a nawet nie na to na co się je przeznacza.

 

W ostatni weekend 30 i 31 stycznia 2021 odbyła się w Teatrze Polskim we Wrocławiu „podwójna premiera” ZMIERZCH-ŚWITEM w reżyserii wybitnego reżysera, a zarazem dyrektora artystycznego tej sceny, Jana Szurmieja.

 

Była to premiera wyjątkowa z kilku względów:

 

Pierwszy raz w historii Teatru Polskiego we Wrocławiu jego widzowie oglądali live streaming.

 

Premierą zobaczyć mogli w dwóch obsadach, a samo widowisko rozmiarem i rozmachem daje się porównać jedynie do znakomitych dzieł operowych.

 

Co więcej ukazały się już recenzje z tej streaming premiery…

 

Po co ja o tym piszę? Ano po to, żeby wyrazić przeświadczenie, że e-teatr – finansowany ze środków publicznych – ma obowiązek informować o znaczących wydarzeniach w dużych ośrodkach, a w tym wypadku na jednej z największych scen w Polsce.

 

Ma obowiązek, tak!

 

A co robi?

 

NIC!

 

I jak tu poważnie traktować obowiązek i zaufanie???

 

Piotr Purzyński

 

 

 

e-teatr.pl

e-teatr.pl – polski portal teatralny stworzony w 2004 roku przez Dział Dokumentacji Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie.

 

Portal ma za zadanie zbieranie informacji i informowanie o aktualnych premierach i repertuarze teatrów w Polsce oraz dysponuje szczegółową bazą danych.

 

https://pl.wikipedia.org/wiki/E-teatr.pl


#E-teatr